Jak samodzielnie wykonać reklamę na ciężarówce?

Okleina reklamowa na służbowym pojeździe jest najtańszą formą promocji. Stanowi idealną opcję na skuteczne reklamowanie, towaru, naszej marki czy oferowanych usługi. Mobilność, możliwość dotarcia do innych grup konsumentów to czołowa zaleta nadruków marketingowych na pojazdach, ciężarówkach – autach.

Jak przygotować reklamę – wykleić własny samochód?

Wbrew temu co mogłoby się wydawać bynajmniej nie jest to wyjątkowo skomplikowana operacja. W zależności od tego, jaki wymyśleliśmy plan na swoją reklamę, takiej metody przygotowania będziemy potrzebowali użyć. Najpopularniejszą – znaną oraz najprostszą do samodzielnego wykonania jest grafika promocyjna przycinana z folii samoprzylepnych. W jaki sposób się zatem wziąć do przyrządzenia naszego dzieła?

W pierwszej kolejności powinno się rozpocząć od schematu graficznego, mianowicie co oraz gdzie musi się znaleźć, w jakiej tonacji, w jakiej kubaturze i najważniejsze, na jakich częściach ciężarówki. W zależności od tego jak rozplanujemy położenie własnych nadruków na konkretnych częściach – kawałkach pojazdu, będziemy musieli dobrać typ folii oraz opcjonalnie sposób jej aplikacji. Sugerujemy początkującym, by startowali od płaskich fragmentów karoserii. Po co ? – bo reklama w tych miejscach (równych) będzie najbanalniejsza do aplikacji – wyklejenia oraz dodatkowo, cena folii na gładkie podzespoły będzie dostępna w niższej cenie od folii na przykład odlewanych.

Wstępny etap – opracowujemy reklamę na pojeździe.

Od czegoś takiego wszystko się inicjuje. Jest to pierwszy i obowiązkowy etap, przybliżający nas do celu, którym ma być obklejone w niezwykłą reklamę na pojazd. By sporządzić taki schemat, doskonale by było posiadać jakikolwiek program graficzny. Przeważnie stosowane do projektowania grafik – ofert reklamowych, są aplikacje ze „stajni” Adobe i Corela. Jeżeli posiadamy zainstalowany na komputerze którąś z odmian na przykład Illustratora, to wystarczy zrobić zdjęcia z idealnie prostopadłej pozycji (nie pod kątem), dwóch drzwi bocznych oraz tyłu busa. Na następnym etapie trzeba uważnie wymierzyć auto w „naturze” – w taki sposób byśmy mogli pracować nad designem w konkretnej skali. Zalecamy stosowanie skali albo 1:1, ewentualnie jeden do dziesięciu. Unikniemy w ten sposób omyłki przy eksportowaniu grafik do programów tnących ewentualnie drukujących naszą przygotowaną reklamę. Jeżeli mamy już fotografie samochodu, znamy jego realne wymiary, mamy w posiadaniu laptop oraz profesjonalny program graficzny, to musimy rozpocząć projektowanie naszej oferty reklamowej.

Źródło artykułu: taśma pakowa z logo